Inspiration Concepts geeft aan Stichting Tilburgse Voedselbank

Wellicht heb je het al voorbij zien komen op onze social media kanalen. Wij zijn de afgelopen maanden namelijk druk bezig geweest voor de Tilburgse Voedselbank.

Stichting Tilburgse Voedselbank biedt tijdelijk hulp aan huishoudens die onder de armoedegrens leven. Samen met lokale bedrijven en instellingen probeert de Voedselbank iedere week een evenwichtig voedselpakket aan te bieden, volgens de schijf van vijf.
Dat lukt helaas niet altijd, er is met name een tekort aan lang houdbare droge kruidenierswaren (DKW) zoals pasta en rijst.

Hieruit is een nieuw initiatief ontstaan, een culinair evenement om geld in te zamelen t.b.v. cliënten van de Tilburgse Voedselbank.
Een aantal maanden geleden kwam dit initiatief bij ons terecht, met de vraag of wij een website konden verzorgen. Na een gesprek met Liesbeth (Voedselbank Tilburg) waren we zo enthousiast dat we meteen hebben besloten om de volledige online marketing te verzorgen.

En al snel kwamen we met een pakkende naam, TilburgGeeft. Een allesomvattende naam met meerdere betekenissen, vandaar de slogan:
“Om inwoners van de gemeente Tilburg samen te brengen, om samen te geven, aan elkaar én om elkaar!“
Van hieruit zijn we verder gaan bouwen, van logo tot aan het promoten via social media. We hebben er alles aan gedaan om het evenement onder de aandacht te brengen. En we kunnen wel zeggen, met succes! Het evenement was namelijk een paar dagen voor aanvang helemaal uitverkocht!

En op maandag 5 november 2018 kwam alles samen. Allereerst zo ontzettend mooi om te zien hoeveel lokale ondernemers zich belangeloos hebben ingezet om dit evenement tot een succes te maken. Alles was tot in de puntjes verzorgd; het ontvangst, het diner, het entertainment, de bediening, de aankleding etc.
Maar het was natuurlijk nooit gelukt zonder de bezoekers, want samen hebben zij een bedrag van €12.910,00 gegeven voor de Tilburgse Voedselbank. En dan hebben we het alleen nog maar over de opbrengst van de kaartverkoop.
Hier kunnen heel veel producten voor worden gekocht! Missie geslaagd dus!

Benieuwd naar de eerste editie van TilburgGeeft op 5 november? Klik hier voor de aftermovie.