Menu

TilburgGeeft

TilburgGeeft is een initiatief van Stichting Voedselbank Tilburg i.s.m. lokale ondernemers.
In 2018 ontstaan vanwege een structureel tekort aan lang houdbare droge kruidenierswaren, zoals pasta en rijst. Deze voedingsmiddelen zijn onmisbaar in een evenwichtig voedselpakket, volgens de Schijf van Vijf.
Middels benefiet evenementen wil de Tilburgse Voedselbank geld inzamelen om deze producten alsnog toe te kunnen voegen aan de wekelijkse voedselpakketten.

Het eerste benefietdiner, op 5 november 2018, was een groot succes! Maar liefst zes Tilburgse restaurants en vele lokale ondernemers hebben hier belangeloos aan bijgedragen.
Met de totale opbrengst is er bijna 10.000 kilo aan pasta, rijst en koffie ingekocht.

Op 21 oktober 2019 vindt de tweede editie van het benefietdiner plaats. Deze keer belooft het een nog groter spektakel te worden, met het Koning Willem II Stadion als locatie. Ook hiervoor zoekt de organisatie zoveel mogelijk ondernemers die de Tilburgse Voedselbank, en daarmee de huishoudens die het moeilijk hebben, willen steunen.

Klant

Voedselbanken Nederland

Sector

Non-profit

Resultaat Bekijk resultaat

Klantvraag

In eerste instantie zijn wij vanuit de Tilburgse Voedselbank benaderd om een website te maken t.b.v. de kaartverkoop van de eerste editie van TilburgGeeft. De website moest overzichtelijk zijn en het moest voor de bezoekers van de website gemakkelijk zijn om kaarten te kopen. Al snel bleek dat er niet alleen behoefte was aan een website maar aan een partij die de volledige marketing en communicatie uitingen voor TilburgGeeft kon verzorgen. Omdat wij ons graag inzetten voor het goede doel, hebben wij daarom deze rol op ons genomen. Dit doen we nu al twee edities met veel liefde en plezier.

Onze oplossing

Om snel en gemakkelijk nieuwe content toe te voegen aan de website is er voor gekozen om WordPress als CMS (content management systeem) te gebruiken. Na een brainstormsessie zijn alle ideeën vormgegeven in een uniek ontwerp. Het ontwerp is vervolgens volledig opgebouwd in een maatwerk WordPress thema, dat volledig responsive is.

Strategie

Naast een duidelijke website is het evenement ook gebaat bij een goede marketing- en communicatiestrategie, die bezoekers naar de website toe leidt.
Het uiteindelijke doel is om zoveel mogelijk kaarten te verkopen, dus zal er zowel online als offline betrokkenheid gegenereerd moeten worden. Dit doen we voornamelijk middels social media en drukwerk.
Voor alle communicatie uitingen werken we met een planning. Deze wordt grotendeels van te voren uitgedacht, zodat er een duidelijke tijdlijn ontstaat.

Design

Over communicatie uitingen moet goed worden nagedacht. A first impression can only be made once!
Ondanks dat TilburgGeeft een initiatief van de Tilburgse Voedselbank is, hebben we gekozen voor een “eigen” merkidentiteit. Om toch een stukje herkenning te creëren, hebben we een logo en huisstijl ontwikkeld die in lijn is met die van de Voedselbank.
Dit is terug te vinden in alle marketing en communicatie uitingen, zowel offline als online.

Social media

Een belangrijk onderdeel van marketing en communicatie is social media. Als online partner van TilburgGeeft, zijn wij ook hier verantwoordelijk voor. De kanalen die we inzetten voor TilburgGeeft zijn Facebook en Instagram. Hiermee kunnen we een breed publiek aanspreken. Middels posts en stories zorgen we dat het evenement zoveel mogelijk onder de aandacht komt. De in de strategie benoemde tijdlijn is hierin leidend.
Ter bevordering van de merkidentiteit wordt er gebruik gemaakt van een zogenaamde post template.